نظام آموزشی فرانسه
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 10
نظام آموزشی فرانسه
آموزش پیش دبستانی
آموزش پیش دانشگاهی
آموزش پایه
آموزش ابتدایی
آموزش متوسطه
نظام آموزش عالی
پژوهش و تحقیقات
آموزش غیر رسمی
آموزش فنی و حرفه ای
آموزش استثنایی
آموزش معلمان
آموزش پیش دبستانی
ساختار آموزشی
حضور در دورههای آموزش پیش دبستانی در کشور فرانسه اختیاری و رایگان بوده وبه منظور آموزش کودکان رده های سنی 5-2 سال در نظر گرفته شده است. شایان ذکر است آندسته از کودکانی که تا روز اول سال تحصیلی مدارس به سن 2 سالگی رسیده باشند، مورد پذیرش واقع میگردند اقداماتی نیز در خصوص اولویت احداث مدارس مذکور در نواحی محروم اجتماعی کشور صورت گرفته است.
کودکان رده سنی 2سال(حدود 40% ) منحصرا در چارچوب مدارس و ظرفیت کلاسهای آموزشی موجود و کلیه کودکان رده سنی3سال مورد پذیرش قرار میگیرند و این در حالیست که در سال1960 میلادی تنها 36% از کودکان فرانسوی مورد پذیرش مراکز آموزش پیش دبستانی قرار گرفتند. هدف غائی وزارت آموزش و پرورش، پژوهش و فنآوری فرانسه از ارائه دورههای آموزش پیش دبستانی، ارتقاء توانمندیهای کودکان، در جهت شکل دهی به شخصیت اجتماعی آنان میباشد. از سال 1995 میلادی، طرح آموزش واقعی پیش دبستانی با اهداف دقیق و کارآموزان متبحر بهاجرا گذارده شد. درتمام مدت 26 ساعت آموزش در هفته، آموزش زبان از امتیاز ویژه ای برخوردار بوده و تسلط شفاهی و آشنایی با نوشتار،تقویت قدرت احساس، تخیل و قدرت خلاقیت دانش آموزان از طریق پرداختن به آموزش هنری توسعه مییابد.گفتنی است که بالغ بر20هزار مرکز آموزش پیش دبستانی به ثبت نام از بیش از2میلیون کودک فرانسوی مبادرت مینمایند. در صورت عدم وجود کلاسهای پیش دبستانی،کودکان رده سنی 5 سال به کلاسهای آمادگی و مدارس ابتدایی پیوسته و به چرخه آموزش ابتدایی ومقدماتی وارد میگردند.از آنجاییکه کشور فرانسه از تجربه فراوانی در ارائه آموزش پیش دبستانی به کودکان برخوردار میباشد، از این روی بیش از99% کودکان رده سنی3 سال در این مدارس حضور مییابند. رقم مذکور درخصوص کودکان رده سنی2سال بر2/ 35 % بالغ میگردد.تحصیل در مدارس عمومیپیش دبستانی رایگان میباشد واین در حالیست که مراکز خصوصی به اخذ شهریه تحصیلی مبادرت مینمایند. مدارس عمومیپیش دبستانی نیز توسط شهرداری ها احداث و اداره میگردند. طبق قانون اصلاحیه آموزشی مصوب15جولای1989و قانون مصوب 1975کلیه کودکان فرانسوی رده سنی3 سال از امکان حضور در مهدهای کودک برخوردار میباشند.علاوه بر این قانون مصوب6 سپتامبر 1995 نیز که در خصوص نمایش ساختار و نحوه عملکرد مهدهای کودک تصویب گردیده بر تقویت خصیصههای بالقوه کودکان، به فعل در آوردن آن در جهت شکل گیری شخصیت آنان و فراهم آوردن بهترین امکانات در جهت موفقیت کودکان در مدارس ویادگیری بیشتر تأکید دارد.
گفتنی است درمهدهای کودک کشور فرانسه از تخصصهای سرباز معلمان جهت آموزش کودکان استفاده میگردد چرا که خدمت سربازی درحال حاضر در کشور فرانسه به حالت تعلیق در آمده و با اجرای طرح جامع جذب سرباز معلم JAPD جایگزین گردیده است.از سوی دیگر،جهت جبران به حد نصاب نرسیدن تعداد ثبت نام کنندگان مهدهای کودک،که معمولاً در مناطق کم جمعیت وکوهستانی کشور رخ میدهد، کودکستانهای بین منطقه ای تأسیس گردیده است که به ارائه خدمات آموزشی به کودکان نواحی مختلف مبادرت مینمایند.در مناطق کم جمعیت نیز کلاسهای موقتی پاره وقت تشکیل میگردد.به طور کلی دانش آموزان به سه رده سنی کودکان،رده سنی نوجوانان ورده سنی جوانان تقسیم میگردد. گفتنی است، تقسیم بندی فوق در جهت مد نظر قرار دادن بلوغ فکری و استعداد یادگیری ردههایسنی از انعطاف پذیری برخوردار میباشد.تیم تدریس، با مشورت والدین به تعیین جایگاه کودکان در ردههای سنی آموزشی مطابق با استعداد ها و نیازهای آنان مبادرت مینمایند. سه رده سنی مذکور با اولین چرخه آموزشی تطابق داشته در حالی که رده سنی جوانان و مقطع آموزش مقدماتی متوسطه با چرخة آموزشی پایه و مقدماتی تطابق دارد. چرخههای آموزشی چندین ساله نیز با هدف برآورده نمودن نیازهای کودکان طراحی گردیده است. متوسط آموزش هفتگی26 ساعته به کودکان مقطع پیش دبستانی ارائه میگردد.
سیاستهای آموزشی
مهمترین سیاست آموزشی مقطع پیشدبستانی فرانسه بر این اصل استوار است که مراکز پیشدبستانی به عنوان ابزاری جهت برخورداری از برابری فرصت محسوب میگردند، چرا که کودکان از طریق به کارگیری زبان و توسعه این وسیله ارتباطی، به آمادهسازی خود در جهت پرداختن به تمرینات ذهنی که لازمه موفقیت در مقاطع آموزش ابتدایی و کالج است، مبادرت مینمایند.
اهداف آموزشی
از جمله مهمترین اهداف آموزشی مقطع آموزش پیش دبستانی میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:
سایر محصولات :
نظام آموزشی فرانسه
نظام آموزشی فرانسه ...
تحقیق آشنایی با محصول ژ پلی اتیلن سنگینتحقیق آشنایی با محصول ژ...
تحقیق_ پروتون واتمتحقیق_ پروتون واتم...
نظام آموزشی فرانسه 65صنظام آموزشی فرانسه 65ص...
پاورپوینت درباره دستورالعمل اتلاف سگهای ولگردپاورپوینت درباره دستورالعمل...
تحقیق_ پروبیوتیک به عنوان یک افزودنی غذائی برای حیوانات مزرعهتحقیق_ پروبیوتیک به عنوان یک افزودنی...
تحقیق در مورد عقل و وحی برتری از کدام است 10 صتحقیق در مورد عقل و وحی برتری...
تحقیق آشنایی با طبقه بندی مواد اعتیاد آور به همراه نحوه استعمال ،اثرات آنی و خطرات آنتحقیق آشنایی با طبقه...
تحقیق_ موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایرانتحقیق_ موسسه استاندارد و تحقیقات...
نظام آموزشی سوئد 164صنظام آموزشی سوئد 164ص...
تحقیق_ قوانین فوتسالتحقیق_ قوانین فوتسال...
تحقیق آشنایی با شغل نظامیتحقیق آشنایی با شغل نظامی...
تحقیق در مورد عصر و دوران ماتحقیق در مورد عصر و دوران...
پاورپوینت درباره دستورالعمل تکمیل دفتر مراقبت ممتد مادرانپاورپوینت درباره دستورالعمل تکمیل...
تحقیق_ فوتودیودهای آوالانژتحقیق_ فوتودیودهای آوالانژ...
سولوشن کانکتور تاچ هواوی G730سولوشن کانکتور تاچ هواوی G730...
نظام آموزشی روسیه 123صنظام آموزشی روسیه 123ص...
تحقیق آشنایی با شبکه و تجهیزات آنتحقیق آشنایی با...
تحقیق_ فوتبال و تاریخچه آنتحقیق_ فوتبال و...
مقاله اکراهمقاله اکراه...
تحقیق آشنایی با سیستم ایربگ 15صتحقیق آشنایی با...
تحقیق_ فوائد ورزشتحقیق_ فوائد ورزش...
نظام آموزشی چین 63صنظام آموزشی چین 63ص...
تحقیق در مورد عرفان اسلامیتحقیق در مورد عرفان اسلامی...
پاورپوینت درباره درنگی در اشعار قیصر امین پورپاورپوینت درباره درنگی در اشعار...
تحقیق_ فوائد ورزش چیستتحقیق_ فوائد ورزش...
تحقیق آشنایی با سازمان بهزیستی کشورتحقیق آشنایی با سازمان بهزیستی...
نظام آموزشی چین 133صنظام آموزشی چین 133ص...
تحقیق_ فناوری ترمزتحقیق_ فناوری ترمز...
تحقیق در مورد عرضه و تقاضاتحقیق در مورد عرضه و...
تحقیق آشنایی با رایانهتحقیق آشنایی با رایانه...
تحقیق_ فن آوری ترموالکتریکتحقیق_ فن آوری ترموالکتریک...
نظام آموزشی پاکستان 27صنظام آموزشی پاکستان 27ص...
پاورپوینت درباره درمان در منزلپاورپوینت درباره درمان در...
تحقیق آشنایی با حافظه RAMتحقیق آشنایی با حافظه RAM...
تحقیق_ فن آوری اطلاعات و روابط صنعتیتحقیق_ فن آوری...
تحقیق در مورد عرصه ها و آفاق اعجاز قرآنتحقیق در مورد عرصه ها و آفاق...
تحقیق آشنایی با بتن و فولاد1تحقیق آشنایی با بتن و فولاد1...
تحقیق_ فلفل سیاهتحقیق_ فلفل سیاه...
نظام آموزشی پاکستان 19صنظام آموزشی پاکستان 19ص...
تحقیق_ فلسفه و نظام سیاسى اسلامتحقیق_ فلسفه و...
تحقیق آشنایی با بتن و فولادتحقیق آشنایی با بتن و فولاد...
پاورپوینت درباره درمان وجع مفاصل دمویپاورپوینت درباره درمان وجع مفاصل دموی...
مقاله آفات گلخانه ایمقاله آفات گلخانه ای...
نظام 5S در دانشکده مکانیکنظام 5S در دانشکده مکانیک...
تحقیق در مورد عرصه ها و آفاق اعجاز قرآن 15 صتحقیق در مورد عرصه ها و...
تحقیق_ فلسفه مدیریتیتحقیق_ فلسفه مدیریتی...
تحقیق آشنایی با بانک جهانیتحقیق آشنایی با...
تحقیق_ فلزات سنگین در کشاورزی و محیط زیستتحقیق_ فلزات سنگین در...
نظارت و کنترل در مدیریتنظارت و کنترل در مدیریت...
گزارش کارورزی در محل احداث پارک ناز 14 صگزارش کاراموزی ترانسفور ماتور قدرت گازی GIS ایمنی درانتقال 51 ص
گزارش کارآموزی دادگاه عمومی 218 ص
گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت داروسازی ثامن 71 ص
گزارش کارآموزی کامپیوتراداره فن آوری و اطلاعات راه آهن خراسان 16 ص
گزارش کار طراحی مدار چاپی (طرز کار با نرم افزار PROTEL 99 SE) 37 ص
گزارش کاراموزی ترانسفور ماتور قدرت گازی GIS ایمنی درانتقال 51 ص
گزارش کارآموزی دادگاه عمومی 218 ص
خشک کردن 26ص
گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت داروسازی ثامن 71 ص
گزارش کارورزی در محل احداث پارک ناز 14 ص
گزارش کاراموزی ترانسفور ماتور قدرت گازی GIS ایمنی درانتقال 51 ص
کلمات کلیدی :بادرت یzwnj نمایند برخوردار یzwnj باشد ظام آموزشی رانسه رده سنی بادرت یzwnj یzwnj گردد یzwnj نمایند یzwnj گردند شور رانسه ودکان رده ظام آموزشی لاسzwnj های یzwnj آموزش ودکان دبستانی آموزشی رانسه بادرت
- ۹۶/۰۷/۲۸